"Kaliska Kolej Dojazdowa" (dzisiejsza nazwa) powstała w 1914 roku pierwotnie tylko dla potrzeb cukrowni “Zbiersk”. Pierwszy odcinek łączył Zbiersk z Opatówkiem i zapewniał dostęp do kolei szerokotorowej. Wybudowano także odgałęzienie do Borkowa Starego i Russowa. Otwarcie zbiegło się dokładnie z wybuchem I wojny światowej. W 1915 kolej cukrownicza została zarekwirowana przez władze okupacyjne. W 1916 roku niemieckie oddziały kolejowe wybudowały odcinek łączący Zbiersk z Turkiem. Następnie w 1917 roku kolej została zakupiona przez Sejmik Kaliski, który połączył linię z Kaliszem.
W 1918 kolej stała się wspólną własnością władz powiatowych Kalisza i Turku. Nadano jej nazwę “Kalisko-Turecka Kolej Powiatowa” oraz zainaugurowano ruch pasażerski. Pod tą nazwą funkcjonowała do 1939 roku. W 1923 roku cukrownia chcąc pozyskać więcej surowca wybudowała własny odcinek ze Zbierska do Kucharek z drewnianym mostem w Łaszkowie. Wybudowano także odcinek łączący pobliski tartak i dalej cegielnię w miejscowości Gliny.
Po wojnie kolej została przejęta przez PKP.
Dwie fotografie dokumentujące budowę kolei pochodzą prawdopodobnie z 1914 roku. Pierwsza przedstawia prace przy budowie, a druga budynek stacji. Obie fotografie były kiedyś przedmiotem licytacji na portalu aukcyjnym i tylko takie odbitki się zachowały, dlatego ich jakość jest tak kiepska. Niestety brak informacji o aktualnym posiadaczu.
Parowóz Kalisko-tureckiej kolei powiatowej w parowozowni Zbiersk - okres międzywojenny.
Parowozownia w Zbiersku - okres międzywojenny.
Wnętrze parowozowni w Zbiersku - okres międzywojenny.
Warsztaty kolejowe w Zbiersku - okres międzywojenny.
Pracownicy parowozowni Zbiersk - okres międzywojenny.
Okres międzywojenny. Linia kolei wąskotorowej cukrowni "Zbiersk" ze Zbierska do Kucharek. Most na rzece Prośnie w Łaszkowie.
Jeszcze jedno ujęcie mostu w Łaszkowie. Most uległ całkowitej degradacji a linia została rozebrana. Dziś tylko w niektórych miejscach zachowały się ślady po torowisku.
Okres międzywojenny. Kolej wąskotorowa cukrowni "Zbiersk" - stacja Kucharki.
Zima 1928 roku. Wykolejone parowozy i próba postawienia ich na tory.
Kalisko-Turecka Kolej Powiatowa oprócz linii kolejowej utrzymywała także połączenie autobusowe pomiędzy Kaliszem i Turkiem. Na fotografii przystanek początkowy w Kaliszu na dzisiejszym placu Jana Pawła II.